Leverans

Dina frågor om leverans och dess olika alternativ -- besvarade!

Hur vet jag vilken fraktkostnad som gäller för min produkt?

Alla fraktkostnader framgår klart och tydligt i vår butik när man lägger önskade produkter i kundkorgen och går sedan vidare till kassan. Det är viktigt att du väljer rätt typ av frakt som är anpassad för din produkt och dess dimensioner. Skulle du råka välja felaktig fraktalternativ kommer vi att kontakta dig för att utföra en justering av din order så att frakten blir anpassad till varor du beställt alternativt kan ordern komma att bli annullerad om vi inte kommit överens om lämpligt fraktbyte.

Går det bra att hämta produkter som jag beställt på ert lager i Bara?

Ja, det går bra att hämta på vår adress i Bara utanför Malmö för kunder som önskar det. Observera att all hämtning sker efter överenskommelse om lämplig tid, då vi inte har några fasta öppettider utan avtalar hämtningstid med respektive kund.

Kan ni skicka mina paket via Posten, så att jag kan hämta dessa på Postens närmaste serviceställe?

Vi tyvärr upplevt en betydligt högre felfrekvens vad gäller skadat gods hos Posten jämfört med vår ordinarie samarbetspartner Schenker. Vi undviker därför så långt som möjligt att skicka paket med Posten. Schenker erbjuder i princip samma service till privatkunder som Posten.